Vanliga Tekniska Fel på Onlinecasinon och hur man åtgärdar dem

Där det finns teknik kommer det att finnas buggar. Ingen teknik är felsäker eller perfekt. Men när insatserna är höga måste man vara försiktig. Särskilt med onlinekasinon som lagrar användarnas ekonomiska och personliga information.

Att spela på ett kasino online är bekvämt, samtidigt måste spelaren se till att data är säker med plattformen. Buggarna och felen kan vara irriterande, särskilt i mitten av spelet.

Användare besöker onlinekasinon för att njuta och vinna pengar. Om plattformen fryser eller startar om kan användaren förlora pengar

Typer av vanliga buggar på onlinecasinon

Visuell bugg

Detta är det vanligaste felet i slots. Spelautomaterna är helautomatiska och arbetar på en algoritm. Det är vanligt att slots fryser vid en kombination. I verkligheten skiljer sig den ursprungliga kombinationen.

I den här situationen ser spelarna en vinnande kombination, men pengarna krediteras inte kontot. Spelaren känner sig berättigad när han klagar. Det är operatörens ansvar att kontrollera och bekfräfta att det är en visuell bugg, och när en visuell bugg bekräftas blir snurret ogiltigt. En berömd incident inträffade 2019 när en spelare hade fyra wilds och en typisk symbol på en slot. När det var markerat var det en visuell bugg, och det fanns bara tre wilds och två vanliga symboler.

Kasinobugg

En bugg som kan påverka hela casinot anses vara en casinobugg. En annan incident ägde rum 2019. Det var ett fel i systemet, och spelare fick pengar utan avdrag för insatssumman.

På grund av felet vann många spelare en bra summa pengar, och några kunde ta ut pengar. Det tog operatörerna 48 timmar att inse problemet. Efter undersökning bekräftades en bugg och kasinot avbröt alla vinster.

De som kunde ta ut behöll pengarna, även om de ombads lämna tillbaka dem. Kasinot hanterade situationen förnuftigt och vidtog rätt åtgärder.

Riktiga buggar

I den här situationen stänger onlinekasinon spelarens konto på grund av påstådd bristande efterlevnad av villkoren eller misstänkt aktivitet. Det händer vid frekventa vinster, och spelaren förlorar alla pengar.

Dessutom, när en spelare satsar ett visst belopp, drar kasinot fel belopp eller hela beloppet. Buggar är så oförutsägbara att ibland tar kasinon spelarnas vinster som en förlust.

Långsamt internet

När allt kommer omkring körs onlinekasinon på internet, och eftersläpningarna är oundvikliga. Dessa fördröjningar påverkar slotspel och bonusspel negativt på grund av stor trafik. Ibland upplever spelare fel, och ibland blir skärmen svart. Det finns inget att oroa sig över dessa fel.

Plattformsfrysning

Ett annat vanligt problem som onlinekasinon möter är plattformsfrysning. Det händer på grund av långsam internetanslutning eller ouppdaterade webbläsare, eller långsamma enheter. När spelare försöker köra kasinowebbplatser på sådana enheter är svarstiden långsam och spelet fryser.

Onlinekasinowebbplatser är byggda på massiv bandbredd och kräver en uppdaterad enhet för att fungera smidigt. På samma sätt fryser bonusspelet också. Om du är registrerad kan du ladda om och fortsätta där du lämnade.

Felaktiga utbetalningar

Efter att ha vunnit en slot eller något annat spel krediterar casinot det felaktiga beloppet. Vid de flesta tillfällen är beloppet lägre. Det kan bero på ett grafiskt fel när resultatet inte matchar resultatet som genereras av RNG.

Programvaran är på automation. Det finns ingen mänsklig inblandning i att kontrollera resultatet igen. Det är därför, vilket resultat systemet än upptäcker, agerar det därefter.

Tips för att fixa dessa buggar

Allmänna lösningar

Trots eventuella buggar eller fel har onlinecasinot inget ansvar. Operatörerna åtgärdar problemet och avbryter eventuella felaktiga insatser eller vinster. Regler och procedurer nämns i regler och villkor, så en spelare måste veta hur man agerar i sådana situationer.

Med en turneringsbugg, om en spelare påstår sig vinna pengar genom att utnyttja felet, har kasinot rätten att avsluta spelarens konto och blockera det.

I vissa scenarier, när ett onlinecasino har fel, erkänner de det. I fall av felaktiga utbetalningar kompenserar de med bonusar eller extra gratisspel som en gest av välvilja.

Att lösa visuella buggar

När spelare utnyttjar visuella buggar kan operatörerna avsluta spelarens konto och tillfälligt blockera dem tills problemet är löst.

I händelse av att plattformen fryser eller misslyckad laddning kan en spelare vidta några försiktighetsåtgärder.

  • Använd en starkare internetanslutning
  • Rensa tillfälliga filer, cache och cookies
  • Uppgradera webbläsaren eller mjukvaruversionen
  • Kontrollera enheten för virus
  • Testa att starta om appen eller enheten

Faktorer att tänka på innan du registrerar dig för onlinekasinot

Tillgång till loggar

Närhelst det finns en bugg eller glitch, lagras alla register i kasinologgar. Om ett onlinecasino har alla licenser måste det lagra alla insatser och utbetalningar för alla spelare, och du kan komma åt dessa register som spelare.

Reglerade onlinekasinon

Det är viktigt att spela på ett reglerat och licensierat onlinecasino. De granskas regelbundet, så om det förekommer missförhållanden på kasinots vägnar är spelaren skyddad.

Testad för rättvishet

Som spelare kan du inte lita blint på något onlinecasino. För utvecklare av kasinospel är det obligatoriskt att testa deras spel för rättvisa. Alla certifikat måste anges i sidfoten på webbplatsen. Se till att kontrollera dem innan du registrerar dig på någon plattform.

Geolokaliseringsproblem för onlinekasino

Människor attraheras av spelaktiviteter eftersom de gillar spänningen, spänningen att vinna riktiga pengar och ha underbar underhållningstid. Men tyvärr är spelaktiviteter inte lagliga i vissa stater. Men om vi till exempel pratar om kasinon online i Sverige så är spelande verifierat enligt lag och är helt reglerat.

Så om du väljer en pålitlig spelplattform måste du bekräfta din plats. Varje licensierat och reglerat onlinecasino kräver verifiering av din plats eftersom det är ett lagkrav för att kunna gå med eller ange ditt kasinokonto och spela spel online. Du måste vara i ett land där spelverksamhet är laglig.

Hur fixar du det på mobilen? För att kunna spela på kvalitetskasinon online måste du bevisa att du fysiskt befinner dig i ett land där onlinespel är lagligt. Om du föredrar att spela via mobila enheter och stöter på några problem, här är vår guide som hjälper dig att fixa dem på nolltid.

Om du vill prova sociala kasinoappar eller andra typer av hasardspel till fullo, bör du ta hänsyn till många punkter och indikatorer.

Mobila enheter innehåller inbyggd GPS-programvara som automatiskt hittar din exakta plats. Men för att använda den måste du tillåta åtkomst till geolokalisering i telefonens inställningar. Alla iOS-användare måste gå till:

Inställningar/Sekretess/Platstjänster/Åtkomst till appen och bekräfta för att dela platsen.

Om du fortfarande har några problem kan du försöka starta om din iPhone och kontrollera om platsen är påslagen. Android-användare har också platsinställningar. Följ instruktionerna för att kontrollera eller aktivera din plats:

Inställningar/Plats/Appbehörigheter/Hitta appen/Tillåt hela tiden eller medan du använder appen.

Starta om smartphone eller surfplatta och kontrollera om platsen är påslagen.

Hur fixar man det på PC?

De spelare som föredrar att använda stationära enheter måste verifiera sin geolokalisering på ett annat sätt. Det finns ingen inbyggd GPS i din dator, men när du ansluter till internet via Wi-Fi eller en fast internetanslutning verifieras din geolokalisering automatiskt.

Varje internetåtkomstpunkt har sin IP-adress som är länkad till en databas som verifierar din plats. Se till att du är fysiskt i det land där spelverksamhet är tillåten. Om du är i ett nära område och du inte kan bevisa detta, kontakta din internetleverantör och lös problemet.

Se till att Wi-Fi-signalen är stark och att ditt internet fungerar bra. Ett annat alternativ för att verifiera din plats är att ladda ner ett geolocation-plugin som fungerar i anslutning till webbläsaren med din IP-adress. När du laddar ner plugin-programmet kan du enkelt aktivera det i din webbläsare och dela din plats.

Öppna bara webbläsaren och klicka på menyikonen. Klicka sedan på Inställningar/ Sekretess och säkerhet/ Plats/ Slå på. Använd den när som helst för att spela på onlinekasinon och verifiera din plats.

Spelet fungerar inte: vilka steg du ska göra

Programvaruleverantörer skapar innovativa spel optimerade för både stationära och mobila enheter. Onlinekasinos webbplatser skapas med HTML5-teknik för webbläsare eller smartphones. För att undersöka roten till problemet måste du först ta reda på hur onlinekasinon fungerar. Men ibland fungerar det inte. Läs våra råd för att lösa det här problemet.

1. Ladda om webbsidan. Du kan ha anslutningsproblem eller så fungerar inte ditt internet bra. Problemets syfte kan ligga i anslutningen mellan din webbläsare och spelplattformens webbplats. Omladdning löser det omedelbart.

2. Prova en annan webbläsare. Byt webbläsare om ditt problem inte är löst. Även om mjukvaruutvecklare skapar spel och spelautomater med HTML5-teknik som stöder vilken enhet som helst, eller en webbläsare, tillåter vissa webbläsare inte att den öppnas. Stöt på det här problemet om din webbläsare är mindre populär. Vissa spel fungerar inte på en viss webbläsare. Prova olika alternativ och modernare webbläsare.

3. Försök att ansluta till andra webbplatser. Om ditt försök lyckas betyder det att onlinekasinots hemsida är nere av vissa anledningar. Kontrollera informationen om onlinecasinot på Internet och ring kundsupport. Om du känner till mejlen kan du skriva ett mail och vänta på förklaringen.

I de flesta fall åtgärdar onlinekasinon sina problem snabbt och sätter webbplatsen i drift inom några timmar. Den här typen av problem uppstår sällan. Oftare är anledningen till att du inte kan ansluta din internetanslutning. Om du försöker ansluta till andra webbplatser, men webbsidor inte öppnas, betyder det att problemet kan ligga i dina nätverksinställningar eller i själva modemet.

4. Kontrollera dina nätverksinställningar. Om du använder din mobila enhet måste du kontrollera om flygplansläget är avstängt. Om detta inte hjälper, se till att din enhet är ansluten till Wi-Fi-nätverket eller kontrollera om det finns en ikon som visar om 3G/4G-anslutningen är på.

För att förhindra att spel fryser eller låser vi rekommenderar att du kontrollerar din internetanslutning innan du börjar spela. Om du spelar på din smartphone eller surfplatta, se till att du ansluter till Wi-Fi och har en stark signal

Om du använder mobildata och har 3G-internet kan ditt spel gå långsamt och frysa, använd minst 4G om du inte kan ansluta till Wi-Fi. Men om internetanslutningsproblem uppstår, starta om modemet eller datorn. Kontrollera internetanslutningshastigheten genom tjänster som speedtest.org för att förhindra problem under spelet och åtgärda dem i förväg.

5. Rensa webbläsarens cacheminne. Om de tidigare alternativen inte fungerade kanske det finns korrupta data i din webbläsares cache. Det kan ta mycket minne på din datorlagring. Korrupta data kan orsaka problem och få webbsidor som du besöker att fungera konstigt, eller blockera driften av webbplatsen överhuvudtaget. Om du tömmer cacheminnet åtgärdar du problemet och rensar upp mer ledigt utrymme, så kommer webbplatsen att fungera ännu bättre. Här är instruktionerna för att rensa cacheminnet:

Inställningar/Avancerat/Rensa webbinformation

Om du vill göra det snabbare kan Windows-användare skriva Ctrl+Skift+Del och MacOS-användare kan skriva Kommando+Skift+Delete.

Att ta bort webbläsarcachedata frigör utrymme på din hårddisk, förhindrar sådana fel som 404 eller 502, som vanligtvis indikerar att webbläsarens cache är skadad.

Dessutom, när du rensar webbläsarens cache raderar du sådana filer, som skadlig programvara, som kan släppas när du installerar något från webben. Vi rekommenderar starkt att du rensar webbläsarens cache regelbundet och använder antivirusprogram för att skydda dina enheter och surfa säkert på internet.

6. Starta om din dator eller mobil. Det sista alternativet är att starta om din bärbara dator eller en mobil enhet. Kanske fungerar inte din internetanslutning bra, eller så innehåller din smartphone/dator minne korrupta data.

Det är viktigt att välja de bästa spelbärbara datorerna, vilket gör din spelprocess enkel. Följande fel kan åtgärdas om du startar om enheten. Vi rekommenderar att du stänger av enheten och väntar minst 15 sekunder innan du slår på den igen. Vänta tills din enhet åtgärdat felen.

Det hjälper ditt RAM-minne och hårddiskar att inte överföra korrupt information från den gamla sessionen till den nya. Online casinospel är mobilvänliga och är optimerade för nästan alla webbläsare. Om ditt spel inte fungerar, försök att ladda om sidan, prova en annan webbläsare, rensa webbläsarens cache eller starta om datorn för att bli av med fel.

Kasinoprogramvara eller app fungerar inte

Onlinekasinon är uppdelade i två typer: webbaserade casinon och nedladdningsbara onlinekasinon. Webbplatser för moderna webbaserade spelplattformar skapas med HTML5-teknik, och du kan få tillgång till ditt kasinokonto via webbläsaren på din telefon eller njuta av spel via den stationära enheten.

Ett annat alternativ kräver att du laddar ner en app. Vanligtvis väger sådana applikationer inte mycket, och iOS- och Android-användare kan ladda ner dem via App Store eller Google Play. Det är ett perfekt alternativ för att njuta av spelaktiviteter mest bekvämt. För att spela via stationära enheter ladda ner onlinekasinonapplikationer via din webbläsare.

1. Verifiera ditt operativsystem. Förtydliga vilket operativsystem du använder. Besök din online casino webbsida och ladda ner applikationen som fungerar perfekt på ditt operativsystem. Hitta alternativ för Windows, Linux eller Mac. Om du laddar ner fel programvara kommer den inte att öppnas, eller fungera dåligt.

För att undvika sådana misstag, var uppmärksam när du väljer programmet du laddar ner. För det mesta upptäcker onlinekasinot ditt operativsystem och erbjuder filen att ladda ner automatiskt. Men tyvärr fungerar det inte alltid korrekt, så kolla om du får rätt programvara. Om casinot erbjuder dig mjukvara som matchar ditt operativsystem måste du undersöka systemkraven. Du måste se till att du uppfyller de grundläggande kraven och din version av operativsystemet behöver inte ändras för en nyare.

2. Ta bort och installera om appen. Att starta om hjälper i de flesta fall, men ibland blir data eller programmet skadat. För att lösa detta problem, ta bort programmet och installera det igen. Om du använder din mobila enhet kan du ta bort appen genom att trycka på ikonen och utföra följande åtgärder för att avinstallera den från enheten.

Överför inte bara ikonen till papperskorgen. Du måste ta bort alla installationsfiler från enheten, gå till onlinekasinots webbplats och ladda ner igen. Att följa åtgärder är tillräckligt för att lösa alla dina problem. Men i sällsynta fall, om inget hjälper, kan du kontakta kundtjänst och få professionell hjälp om hur du åtgärdar ditt problem.

Relaterade Inlägg